Mobile social media
Τα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν μια ποικιλία από ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών τομέων. Ο Οικονομικός Τομέας των mobile social media κάνει χρήση των location, προκειμένου οι χρήστες να συμμετάσχουν σε έρευνα μάρκετινγκ, επικοινωνίας, προώθησης πωλήσεων, εκπτώσεων και προγραμμάτων ανάπτυξης.
Έρευνα αγοράς:
Οι mobile εφαρμογές των social media προσφέρουν στοιχεία για offline κινήσεις των καταναλωτών σε επίπεδο λεπτομέρειας, ωστόσο περιορίζονται μόνο με απευθείας συνδέσεις με τις επιχειρήσεις. Κάθε επιχείρηση μπορεί τώρα να γνωρίζει τον ακριβή χρόνο κατά τον οποίο ένας πελάτης εισέρχεται σε ένα από τα καταστήματά της, καθώς και σχόλια που γίνονται κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
Επικοινωνία:
Τα mobile social media παίρνουν δύο μορφές, η πρώτη είναι η εταιρεία προς τους καταναλωτές, στην οποία μια εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει μια σύνδεση με τον καταναλωτή με βάση την τοποθεσία του και να παρέχει κριτικές για κοντινές περιοχές. Το δεύτερο είδος της επικοινωνίας είναι user-generated περιεχόμενο. Για παράδειγμα, McDonald’s προσφέρει κάρτες δώρων των 5€ και 10€ σε 100 χρήστες οι οποίοι επιλέγονται τυχαία. Αυτή η προσφορά αύξησε τα check-in κατά 33% (από 2.146 σε 2.865), ενώ είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 50 άρθρα και ώθησε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες news feeds και Twitter μηνύματα.
Η προώθηση των πωλήσεων και εκπτώσεις:
Ενώ στο παρελθόν οι πελάτες έπρεπε να χρησιμοποιούν τυπωμένα κουπόνια, τα mobile social media επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις προσφορές τούς σε συγκεκριμένους χρήστες και σε συγκεκριμένες ώρες.
Προγράμματα ανάπτυξης:
Για να αυξηθούν η μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες, οι εταιρείες είναι σε θέση να δημιουργήσουν τα προγράμματα επιβράβευσης που επιτρέπουν στους πελάτες που κάνουν check-in τακτικά και να κερδίσουν τις εκπτώσεις, όπως και άλλα προνόμια.
Με την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση των mobile devices για πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι αναμενόμενο οι mobile εφαρμογές των social media να αναδεικνύονται σε ένα εξαιρετικό εργαλείο marketing, ειδικά σε οτιδήποτε έχει να κάνει με το location. Μέσω των mobile devices η γεωγραφική θέση των κατόχων τους αποτελεί πληροφορία η οποία μπορεί να αντληθεί και να αξιοποιηθεί ειτε για την αύξηση του engagement με το brand είτε για την αύξηση των πωλήσεων με στοχευμένες προσφορές. Και βέβαια όσο μεγαλύτερο το interaction με το brand τόσο θετικότερη είναι η επίπτωση και στην βελτίωση της κατάταξης της ιστοσελίδας του brand στα οργανικα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.